Karol Radziwonowicz

/ fortepian / piano

Jest wybitnym pianistą, wykształconym w Polsce i USA.

Od wielu lat prowadzi bogatą działalność artystyczną, koncertując z wieloma znanymi orkiestrami symfonicznymi, współpracując z takimi dyrygentami jak Jerzy Maksymiuk, Antoni Wit, Kazimierz Kord, Jan Krenz, Nikolai Aleksiejew i inni. Bierze udział w wielu znanych międzynarodowych festiwalach muzycznych - Paryż, Moskwa, Warszawa, Duszniki Zdrój, Quebek, Praga, San Francisco, Berlin, Salzburg, Tokio, Sapporo, Buenos Aires, New Dehli, Sydney, Mediolan, Szanghaj, Pescara, Tel Awiw, Pekin, Baden Baden, Lima, Sajgon. Jego podróże artystyczne prowadzą przez wszystkie kontynenty, a jako solista występował w tak prestiżowych salach koncertowych jak: Carnegie Hall, w Nowym Jorku, Festspielehaus w Salzburgu, Berlińska Filharmonia, Concertgebouw w Amsterdamie, Kitara Concert Hall w Sapporo, Ikebukuro Art Center w Tokio, Pałac Ermitaż w St. Petersburgu, Forbidden City Concert Hall” w Pekinie i wiele innych.

Karol Radziwonowicz jest jedynym na świecie pianistą, którego nagrania utworów Fryderyka Chopina znalazły się na stacji orbitalnej w kosmosie, oraz były odtwarzane podczas misji kosmicznej „Endeavour” w lutym 2010 roku - w 200 rocznicę urodzin naszego genialnego kompozytora. Film z nagraniami pianisty, dokumentujący to wydarzenie otrzymał nagrodę Grand Prix oraz statuetkę „Złotego Anioła ”na Międzynarodowym Festiwalu filmów dokumentalnych w Monaco 2012. Jako jedyny pianista dokonał nagrania wszystkich dzieł fortepianowych Ignacego Jana Paderewskiego, a także utworów Fryderyka Chopina na fortepian z orkiestrą w wersji kameralnej – „Bestseller” w Kanadzie w roku 1999. Na płytach kompaktowych utrwalił dzieła fortepianowe Juliusza Zarębskiego i Karola Mikulego. Z okazji Roku Chopinowskiego, na specjalnym fortepianie marki Bösendorfer - model „Chopin” nagrał płytę z arcydziełami chopinowskiej miniatury. Pianista zajmuje się również działalnością pedagogiczną - zapraszany przez różne uczelnie do prowadzenia klas mistrzowskich zarówno w kraju jak i za granicą. Jest jurorem wielu międzynarodowych konkursów pianistycznych. Byt fundatorem, i przez wiele lat przewodniczącym jury Konkursu dla młodych pianistów „Chopin Golden Ring” w Słowenii. Jest wykładowcą klasy fortepianu w OSM II st. im. Z. Brzewskiego, w także UMCF w Warszawie. W dowód uznania jego działalności pedagogicznej pianista został wybrany prezesem polskiego oddziału stowarzyszenia EPTA (European Piano Teachers Association). Karol Radziwonowicz jest prezesem Międzynarodowego Towarzystwa Muzyki Polskiej im. I. J. Paderewskiego w Warszawie.

Prof. Jan Stanienda - skrzypce / violin 

Prowadzi klasę skrzypiec na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w

Warszawie. W 1975 roku ukończył AMFC w klasie prof. K. Jakowicza. w 1975 r. otrzymał wyróżnienie na Międzynarodowym Konkursie im. N. Paganiniego w Genui. Od 1975 r. był członkiem Polskiej Orkiestry Kameralnej J. Maksymiuka. Z zespołem tym jako koncertmistrz (od 1977 r.) i solista występował w większości krajów Europy oraz na wszystkich kontynentach. Jako solista i dyrygent występował z wieloma znakomotymi muzykami tj.: sir Y.Menuhin, M. Petri, W.Wiłkomirska, K. Jakowicz,          N. Kennedy, B. Hendricks, M. Bourg, G. Nowak, E. Pobłocka, K.A. Kulka. Koncertował m.in. w Carnegie Hall w Nowym Jorku, Filharmonii w Berlinie, Royal Albert Hall w Londynie. od 1986 roku był koncertmistrzem orkiestry Sinfonia Varsovia. W latach 1991-1992 jako premier violon solo prowadził Orchestre de Chambre National de Toulouse. Dokonał licznych nagrań dla Aperto, Linn Records, Pavane, DUX a także dla Radia i Telewizji w Polsce i Francji.

 

 Prof. Adam Korniszewski - skrzypce / violin

 

Adam Korniszewski, absolwent AMFC w Warszawie w klasie prof. Ireny Dubiskiej. Swoje dalsze wyższe studia muzyczne kontynuował pod kierunkiem Profesora André Gertlera w Staatliche Hochschule für Musik w Hanowerze, w Konserwatorium Królewskim w Brukseli oraz w Chapelle Musicale Reine Elisabeth de Belgique. Studia ukończył z licznymi wyróżnieniami. Adam Korniszewski jest laureatem międzynarodowych konkursów skrzypcowych: „Niccolo Paganiniego” w Genui, „Fondazione Alberto Curci” w Neapolu oraz Radia i Telewizji Belgijskiej. Jako solista występował z wieloma recitalami i koncertami z orkiestra w Belgii, Niemczech, Polsce, we Włoszech, na Węgrzech, w Holandii, Francji, Szwajcarii, Anglii, Austrii, Jugosławii, Hiszpanii, Grecji, U.S.A. i Kanadzie. Brał udział w koncertach z orkiestrami takimi jak Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Narodowej, Orkiestra Filharmonii w Krakowie, Orkiestra Symfoniczna Radia Bawarskiego, das SinfonieOrchester Berlin, Orkiestra Symfoniczna del Teatro Comunale z Bolonii, Orkiestra Symfoniczna „Arturo Toscanini” z Parmy, Orchestre National de Belgique, Orchestre Symphonique de la RTBF, het Filharmonisch Orkest van de BRTN, Orchestre Symphonique de Liège, het Noordhollands Philharmonisch Orkest, Kölner Kammerorchester, Orchester „Südwestfälische Philharmonie”, Städtisches Orchester Bremenhaven, Niedersächsisches Staatsorchester Hannover, Orchestre de Chambre de Wallonie, Folkwang Kammerorchester Essen, Collegium Academicum Genève, Orkiestra Filharmonii Pomorskiej, Orkiestra Symfoniczna Radia i Telewizji Chorwackiej i innych. Występował on m.in. w salach takich jak Wigmore Hall, Purcell Room, BBC Concert Hall w Londynie, w Filharmonii Berlinskiej, Victoria Hall w Genewie, Teatro S. Carlo w Neapolu, Teatro Malibran w Wenecji, „Mozarteum” w Salzburgu, Palais des Beaux-Arts w Brukseli, De Singel i Salle Reine Elisabeth w Antwerpii, Staathalle w Hanowerze. Adam Korniszewski dokonał wielu nagrań dla RTBF i BRTN w Belgii, Radio France, BBC London, Radio Suisse Romande, Bayerischer Rundfunk Monachium, Radio Hilversum, Radio Basel, WDR Kolonia, RAI Milano, RIAS Berlin, HR Frankfurt, SDR Stuttgart, SWF Baden-Baden… Brał on również udział jako solista w licznych festiwalach m.in. Festiwal van Vlaanderen, Festival de Wallonie, Festival International de Ferrara, Festival Estival de Paris, Festival de Torino, Venezia Biennale, Festival International du Québec, Biennale de Zagreb, Festival de l'Eté Mosan, Festival de Scanno, Festival de Ravello, Festival d'Ecossines, Festival de Bruxelles (intégrale des Sonates de L.van Beethoven) oraz innych. Profesor skrzypiec w Królewskim Konserwatorium w Brukseli (1992-2011). Również od wielu lat prowadzi kursy letnie w Belgii, Francji, Hiszpanii, Chorwacji i Polsce. Swoje utwory zadedykowali mu Rafaël D'Haene – Concerto pour violon et orchestre, Joanna Bruzdowicz – Sonata na skrzypce solo, Jerzy Maksymiuk – Animations na skrzypce solo, Charles Harold Bernstein - Blending for violin and clarinette, Suite Romantique pour violin solo i Introduction and 24 Variations for violin solo.

www.adamkorniszewski.com

Wojciech Walasek jr - skrzypce / violin

Wojciech Jan Walasek: Urodził się i dorastał w Warszawie w rodzinie, której tradycje muzyczne

sięgają XIX wieku. Absolwent Akademii Muzycznej im.Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Iwony Wojciechowskiej oraz stażu podyplomowego w klasie prof. Jana Staniendy.  Jest członkiem kwartetu WALASEK, z którym odbył liczne tournee w europejskie, azjatyckie i w Stanach Zjednoczonych, występując w wielu prestiżowych salach koncertowych m.in. w Arts Center w Chicago, Kumhu w Seulu. Nagrał cztery płyty CD i jedna płytę DVD. W latach 2008-2010 był członkiem Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus. Jest solistą i koncertmistrzem orkiestry kameralnej "Warszawscy Wirtuozi". Od 2012 r. asystent na Wydziale Instrumentalno-Pedagogicznym w Białymstoku UMFC. 

Maria Machowska - skrzypce / violin

Laureatka XIII Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu (2006 r.) oraz VI Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowwgo im.Leopolda Mozarta w Augsburgu (2006 r.)

Koncertmistrz Orkiestry Filharmonii Narodowej w Warszawie. Urodzona w 1987 roku w Warszawie. Córka wybitnego polskiego aktora Ignacego Machowskiego (zm. 2001 r.) Jej profesorami byli Mirosław Ławrynowicz oraz Marek Zebura a następnie Konstanty Andrzej Kulka u którego ukończyła studia na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina. Posiada imponujący, jak na swój młody wiek, dorobek artystyczny. Koncertowała z najtrudniejszym skrzypcowym repertuarem we wszystkich krajach europejskich, a także w USA, Kanadzie, Japonii,
Chinach i Izraelu. W latach 2008-2014 pełniła funkcję Koncertmistrza Orkiestry Sinfonia Varsovia będąc jednocześnie  wykładowcą Akademii Sinfonia Varsovia - projektu służacego doskonaleniu umiejętności przyszłego muzyka orkiestrowego. Artystka poza działalnością koncertową zajmuje się również pedagogiką- od października 2013 roku pracuje na stanowisku asystenta w klasie skrzypiec, na Uniwersystecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Prowadzi również studia orkiestrowe.

Piotr Reichert altówka / viola

       Ukończył Akademię Muzyczną w Sofii w klasie prof. A. Nejnskiego. W latach 1981-1988 był członkiem Polskiej Orkiestry Kameralnej prowadzonej przez J. Maksymiuka oraz orkiestry Sinfonia Varsovia. Od roku 1988 jest członkiem Kwartetu Camerata. Z zespołem tym zdobył szereg nagród i wyróżnień na międzynarodowych konkursach m.in. w Paryżu (1990, I nagroda) oraz w Monachium i Tokio.
       Jest również laureatem nagród płytowych: Diapason d’Or, tytuł Płyta Roku miesięcznika „Studio” (1995) oraz Fryderyk 2000. W swoim dorobku ma kilkanaście płyt z muzyką kameralną nagranych dla wytwórni Thorofon, Ricercar, Koch, Dux. Artysta występował w większości krajów Europy, w Japonii i USA. Dokonał nagrań archiwalnych dla rozgłośni radiowych w Niemczech, USA, Hiszpanii oraz dla Polskiego Radia. Występuje również jako solista (głównie w recitalach). Od kilkunastu lat zajmuje się działalnością pedagogiczną - jest profesorem Akademii Muzycznej w Warszawie i Bydgoszczy. Jest jurorem konkursów altówkowych i kameralnych. Prowadzi kursy mistrzowskie w Żaganiu, Darłowie, Janowcu nad Wisłą oraz Gorlicach (kameralne).

Kamil Walasek - altówka / zespoły kameralne

Urodził się i dorastał w Warszawie w rodzinie, której tradycje muzyczne sięgają XIX wieku. Absolwent Akademii Muzycznej im.Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie altówki prof. Piotra Reicherta.Swoje umiejętnosci doskonalił na wielu kursach mistrzowskich m.in. u takich profesorów jak Stefan Kamasa, Jerzy Kosmala, Jan Stanienda, Adam Korniszewski, Piotr Reichert. W 1999 roku zdobył I Nagrodę na Ogólnopolskim Konkursie Altowiolistów w Elblągu. W tym samym roku otrzymał nagrodę Ministra Kultury oraz został stypendystą Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci. W roku 2006 zdobył wyróżnienie na Konkursie Instrumentów Smyczkowych w Krakowie. Jest członkiem kwartetu WALASEK, z którym nagrał cztery płyty, i koncertmistrzem Orkiestry Kameralnej Warszawscy Wirtuozi. W latach 2008-2010 był solistą Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus, a w 2011 roku solistą Wrocławskiej Orkiestry Kameralnej Leopoldinum. Współpracuje z takimi zespołami, jak Sinfonia Varsovia, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Narodowej w Warszawie, Nowa Orkiestra Kameralna, Chopin Academy Orchestra, Sinfonia Viva, Concerto Avenna. Jako solista i kameralista koncertował w wielu krajach Europy, Azji i Stanach Zjednoczonych.

prof. Tomasz Strahl - wiolonczela / cello

W 1989 roku ukoń­czył Aka­de­mię Muzyczną im. Fry­de­ryka Cho­pina w War­sza­wie w kla­sie wio­lon­czeli prof. Kazi­mie­rza Micha­lika. Jako sty­pen­dy­sta Rządu Austriac­kiego odbył roczne stu­dium pody­plo­mowe w Hoch­schule für Musik und dar­stel­lende Kunst w Wied­niu u Tobiasa Kühne. Stu­dio­wał rów­nież kame­ra­li­stykę u wybit­nego skrzypka Krzysz­tofa Jako­wi­cza, z któ­rym wystę­puje od wielu lat. Lau­reat kon­kur­sów ogól­no­pol­skich (Poznań, War­szawa) i mię­dzy­na­ro­do­wych, m.in. I nagrody na V Mię­dzy­na­ro­do­wym Kon­kur­sie Muzycz­nym im. Nica­nora Zaba­lety w San Seba­stian w Hisz­pa­nii (1991). Otrzy­mał rów­nież nagrodę-stypendium Polsko-Japońskiej Fun­da­cji JESC w roku 1994. Jest peda­go­giem Uni­wer­sy­tetu Muzycz­nego Fry­de­ryka Cho­pina w War­sza­wie (w 2001 roku otrzy­mał z rąk Pre­zy­denta RP tytuł pro­fe­sora), a w kaden­cji 2012–2016 spra­wuje urząd dzie­kana Wydziału Instru­men­tal­nego uczelni. Pro­wa­dzi także kursy mistrzow­skie w Pol­sce, Holan­dii, Fin­lan­dii, Niem­czech, Japo­nii i Ame­ryce Połu­dnio­wej (w 2005 roku wygło­sił cykl wykła­dów i wyko­nał kilka kon­cer­tów pod­czas pre­sti­żo­wej Mię­dzy­na­ro­do­wej Aka­de­mii Let­niej „Wien, Prag, Budapest”). Od wielu lat pro­wa­dzi oży­wioną dzia­łal­ność kon­cer­tową wystę­pu­jąc z takimi orkie­strami, jak: Pol­ska Orkie­stra Kame­ralna, Pol­ska Orkie­stra Radiowa oraz Naro­dowa Orkie­stra Sym­fo­niczna Pol­skiego Radia w Kato­wi­cach, Sin­fo­nietta Cra­co­via, Sin­fo­nia Var­so­via, Con­certo Avenna, Fil­har­mo­nia Sofij­ska, Orqu­estra Sin­fônica Muni­ci­pal São Paulo (Bra­zy­lia) oraz z nie­mal wszyst­kimi orkie­strami fil­har­mo­nicz­nymi w Pol­sce, z Orkie­strą Fil­har­mo­nii Naro­do­wej na czele. Współ­pra­cuje zarówno z wybit­nymi soli­stami, jak też kame­ra­li­stami, m.in. z Kwar­te­tem Wila­nów, Prima Vista, Kwar­te­tem Śląskim. Tomasz Strahl wystę­po­wał m.in. w Schau­spiel­haus (Ber­lin), Bruck­ner­saal (Linz), St. John’s Smith Squ­are (Lon­dyn), Art Cen­ter (Tel Awiw), Top­pan Hall (Tokio), Audi­tori (Bar­ce­lona), Sali im. Glinki w Sankt Peter­burgu, w Sali im. Moniuszki Teatru Wiel­kiego w War­sza­wie oraz Fil­har­mo­nii Naro­do­wej. Odbył liczne tour­née po Japo­nii, Kana­dzie, Hisz­pa­nii (z Fil­har­mo­nią Ślą­ską). Wraz z Krzysz­to­fem Jabłoń­skim, z któ­rym two­rzy Cho­pin Duo, wziął udział w przed­sta­wie­niu For­te­pia­nis­simo pre­zen­to­wa­nym w Teatrze Wiel­kim w  War­sza­wie. Był gościem takich festi­wali, jak  War­szaw­ska Jesień , War­szaw­skie Spo­tka­nia Muzyczne, Muzyka w Sta­rym Kra­ko­wie, Bravo Maestro w Kąśnej Dol­nej, Festi­wal w Łań­cu­cie, Cho­pin à Paris, ponadto festi­wali w Guadix (Hisz­pa­nia), Cara­cas, Busku Zdroju, Dusz­ni­kach Zdroju, Anto­ni­nie, Słup­sku, Kamie­niu Pomor­skim, Byd­gosz­czy. Waż­nym wyda­rze­niem dla arty­sty było wyko­na­nie Kon­certu wio­lon­cze­lo­wego Witolda Luto­sław­skiego, w obec­no­ści kom­po­zy­tora, pod dyrek­cją Miro­sława Jacka Błasz­czyka (1993). W 2005 roku Tomasz Strahl zapre­zen­to­wał pol­skie pra­wy­ko­na­nie II Kon­certu wio­lon­cze­lo­wego Pio­tra Mossa na festi­walu Pra­wy­ko­na­nia (2005) z Naro­dową Orkie­strą Sym­fo­niczną Pol­skiego Radia, z którą w 2006 roku zare­je­stro­wał odna­le­ziony Kon­cert Zyg­munta Sto­jow­skiego. W 2007 roku wraz z Krzysz­to­fem Jabłoń­skim i Kon­stan­tym Andrze­jem Kulką zare­je­stro­wał kom­plet dzieł kame­ral­nych Fry­de­ryka Cho­pina dla wytwórni BeAr­Ton, a w 2012 roku wziął udział w euro­pej­skiej pro­mo­cji Wyda­nia Naro­do­wego Dzieł Fry­de­ryka Cho­pina, wystę­pu­jąc z tej oka­zji na kon­cer­tach w Wied­niu, Rzy­mie i Gene­wie. Arty­sta jest także odda­nym pro­pa­ga­to­rem Kon­certu wio­lon­cze­lo­wego Sta­ni­sława Moryto.Doko­nał wielu nagrań archi­wal­nych dla Pol­skiego Radia i Tele­wi­zji Pol­skiej, a także dla CBC Radio w Kana­dzie. Dys­ko­gra­fia arty­sty obej­muje nagra­nia dla Pony Canyon, CD Accord, Pavane Records, Gema Ste­reo, Polmu­sic, Acte Préa­la­ble oraz Sony Clas­sics. Był trzy­krot­nie nomi­no­wany do nagrody „Fry­de­ryk”, w 2003 roku został jej laureatem.

prof. Wojciech Walasek - wiolonczela / zespoły kameralne

 Profesor Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Studiował w Warszawie w klasie prof. A. Rezlera oraz w konserwatotium Muzycznym w Petersburgu w klasie prof. A. Nikitina. Ukończył także studia kameralne na Yale University (USA) w klasie członków kwartetów smyczkowych Julliard i Tokio. Jest laureatem konkursów kwartetowych w Bordeaux, Wiedniu, Monachium i Avian. Obecnie koncertuje ze swoimi dziećmi w rodzinnym kwartecie WALASEK. Jest założycielem i dyrektorem orkiestry kameralnej WARSZAWSCY WIRTUOZI.

MAGDALENA BOJANOWICZ / wiolonczela

cello

Magdalena Bojanowicz jest laureatką Paszportu „Polityki” - nagrody  tygodnika „Polityka” przyznawanej twórcom oraz kreatorom kultury. Zdobyła I nagrodę na 45. Międzynarodowym Konkursie Jeunesses Musicales w Belgradzie (2015), a także jest laureatką II nagrody i dwóch nagród specjalnych na VIII Międzynarodowym Konkursie im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie. Otrzymała również III nagrodę na I Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie. Spośród jej innych sukcesów konkursowych wymienić można także II nagrodę na 69. Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym im. Ludwiga van Beethovena w Hradec Králové (Czechy) czy wyróżnienie na 64. Międzynarodowym Konkursie „Praska Wiosna” w Pradze. Jest również finalistką Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowego w Stuttgarcie (2014).

         Swoje umiejętności doskonaliła na kursach w Brukseli, Salzburgu, Kronberg i Musicinsel Reihnau, gdzie pracowała pod okiem takich artystów jak  Julius Berger, Jens Peter Maintz, Kazimierz Michalik, Phillippe Muller, Arto Noras, Claus Reichardt czy Victoria Yagling.

Była stypendystką Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci (2001-2008) oraz Ministra Kultury i Sztuki. W 2009 roku została laureatką prestiżowego stypendium „Młoda Polska”, które pozwoliło na nagranie płyty „Satin” z polską muzyką współczesną w duecie z Maciejem Frąckiewiczem. Jako TWOgether Duo artyści zostali laureatami Paszportu Polityki za „odwagę, ryzyko i konsekwencję. (…) Za koncertowe kreacje, pobudzanie naszej wyobraźni i siłę przekonywania” oraz otrzymali nominację do Fryderyka, nagrody polskiego przemysłu fonograficznego (2013).

         Magdalena Bojanowicz prowadzi kursy muzyczne organizowane przez Krajowy Fundusz na rzecz Dzieci w Lusławicach oraz Warsztaty Wiolonczelowe w Augustowie.

,  Magdalena Bojanowicz ukończyła z wyróżnieniem studia na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie wiolonczeli Andrzeja Bauera i Bartosza Koziaka oraz Universität der Künste w Berlinie w klasie Jensa Petera Maintza.

Bartosz Koziak

/ wiolonczela

Bartosz Koziak jest zwycięzcą III Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowego im. Witolda Lutosławskiego w 2001 r. w Warszawie, zdobywcą II nagrody na konkursach Isang Yun'a w Tongyeong (Korea) i Kijowie im. Mikola Lysenki, laureatem oraz zdobywcą nagrody specjalnej na konkursie „Praska Wiosna”, zdobywcą I nagrody na XI
Międzynarodowym Konkursie Współczesnej Muzyki Kameralnej w Krakowie. Otrzymałt także nagrody na Konkursach im. P. Czajkowskiego w Moskwie oraz ARD w Monachium. W 2003 roku otrzymał nagrodę specjalną Fundacji Kultury Polskiej przyznaną przez Ewę Podleś. Występował m.in. w Konzerthaus w Berlinie, Rudolfinum w Pradze, Cité de la Musique w Paryżu, Teatro Politeama w Palermo, Studiu im. Witolda Lutosławskiego i Filharmonii Narodowej w Warszawie. Jako solista współpracował z takimi orkiestrami jak: Filharmonia Narodowa, NOSPR, Sinfonia Varsovia, Sinfonietta Cracovia, Orchestre Philharmonique de Monte Carlo, Münchener Kammerorchester, Praska Filharmonia, Orkiestrami Radiowymi w Warszawie i Budapeszcie, Narodową Orkiestrą Ukrainy, Młodzieżową Orkiestrą Armenii pod dyrekcją Krzysztofa Pendereckiego, Jana Krenza, Antoniego Wita, Gabriela Chmury, Jacka Kaspszyka, Massimiliano Caldi, Volodymira Syrenki, Ole Rudnera. Jako kameralista współpracuje m.in. z Kają Danczowską, Elżbietą Stefańską, Anną Marią Staśkiewicz, występuje z pianistami Justyną Danczowską, Marcinem Koziakiem, Radosławem Sobczakiem, Agnieszką Kozło . Współtworzy Warszawską Grupę Wiolonczelową „Cellonet”. Jest zapraszany na znane festiwale m.in. Warszawską Jesień, Young Euro Classic w Berlinie, Wielkanocny Festiwal im. L. van Beethovena, Mecklemburg Vorpommern, Musica Polonica Nova, Festiwal Muzyczny w Łańcucie, Chopin i jego Europa w Warszawie, Yerevan Music Perspecitves, East meets West w Korei. Od kilku lat jest regularnie zapraszany do udziału w projektach koncertowych Krzysztofa Pendereckiego. Brał udział w pierwszym nagraniu płytowym „Concerto grosso” pod dyrekcją Kompozytora. Ponadto w dyskografii Bartosza Koziaka znajdują się między innymi nagrania II Koncertu wiolonczelowego Grażyny Bacewicz, wyróżnione przez magazyn "Pizzicato" w Luksemburgu, a także, z Justyną Danczowską, utworów na wiolonczelę i fortepian w tym Sonaty "Arpeggione" F. Schuberta i "Märchenbilder" Roberta Schumanna.
Bartosz Koziak ukończył z odznaczeniem „Magna cum Laude” Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie Profesora Kazimierza Michalika i Andrzeja Bauera oraz Conservatoire National Superieur de Musique de Paris w klasie Philippe’a Muller’a.
Dzięki uprzejmości Kai Danczowskiej gra na XIX-wiecznej kopii instrumentu J. Guadagniniego, na którym koncertował wybitny polski wiolonczelista Dezyderiusz Danczowski.
Bartosz Koziak reprezentowany jest przez Stowarzyszenie im. Ludwiga van Beethovena.

Donat Zamiara - kontrabas / double bass

 

Donat Zamiara – absolwent Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu. I kontrabasista orkiestry Teatru Wielkiego w Poznaniu im. St. Moniuszki. Laureat nagród na konkursach kontrabasowych w Poznaniu (2007 rok) i Petersburgu (2011) Szeroko zakrojona działalność pedagogiczna, którą się zajmuje obejmuje pracę w macierzystej uczelni, Zespole Szkół Muzycznych w Poznaniu i Zespole Państwowych Szkół Muzycznych w Gnieźnie. Jest regularnie zapraszany do prowadzenia kursu kontrabasowych w szkołach na terenie całego kraju (Poznań, Bielsko-Biała, Kowalewo Pomorskie, Sochaczew, Zduńska Wola, Łódź, Wrocław, czy wreszcie Warszawa. Donat ma również zaszczyt być jurorem konkursów kontrabasowych w Bielsku i Kowalewie Pomorskim, oraz pracować w składzie komisji na przesłuchaniach CEA. Prowadzi również działalność propagującą kontrabas jako instrument solowy. Tylko w ciągu minionego roku występował z Orkiestrą Teatru Wielkiego w Poznaniu czy Orkiestrą Symfoniczną Akademii Muzycznej w Poznaniu (światowa premiera Koncertu na Kontrabas i orkiestrę op.12 T. Z. Kasserna) oraz podczas Wrocławskich Spotkań Muzycznych. W macierzystej uczelni i szkole muzycznej zorganizował szereg Kursów Mistrzowskich, Konferencji i Warsztatów, których gośćmi byli tak znakomici kontrabasiści jak Thierry Barbe, Catalin Rotaru, Dan Styffe, Janusz Widzyk czy Paweł Jabłczyński oraz pedagodzy: Adam Kotula, Jacek Kicman i Grzegorz Skórka.

prof. Ryszard Bałauszko - gitara

/ guitar

Solista, kameralista, pedagog. Ukończył Akademię Muzyczną im. F. Chopina w Warszawie w klasie M. Zalewskiego. Następnie studiował w Conservatorio Superior w Alicante w klasie J.Thomasa, oraz na wielu kursach mistrzowskich. Prowadzi klasę gitary w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie i filii w Białymstoku. Uczy również w ZPSM II st.w W-wie. Jest zapraszany do prowadzenia  wielu kursów muzycznych w Polsce, na Słowacji, Niemczech i Hiszpanii. Koncertuje i nagrywa solo oraz ze znanymi zespołami i muzykami. Juror i przewodniczący jury wielu krajowych i międzynarodowych konkursów. Wykształcił wielu cenionych gitarzystów i pedagogów.

Łukasz Długosz - flet

ŁUKASZ DŁUGOSZ uznany przez krytyków za jednego z najwybitniejszych flecistów. Jest również najliczniej uhonorowanym w historii polskim flecistą.

Absolwent studiów solistycznych w Hochschule für Musik und Theater w Monachium oraz studiów mistrzowskich w Conservatoire National Supérieur de Musique et de Danse w Paryżu oraz w Yale University w New Haven.

Jest laureatem wszystkich ogólnopolskich konkursów fletowych oraz zdobywcą czołowych nagród na kilkunastu konkursach międzynarodowych w tym tak prestiżowych jak: 8.Międzynarodowy Konkurs Fletowy im. Jean Pierre Rampala w Paryżu, 3.Międzynarodowy Konkurs Fletowy im. Carla Nielsena w Odense, 1.Międzynarodowy Konkurs Fletowy im. Theobalda Böhma w Monachium oraz 5.Międzynarodowy Konkurs Fletowy im. Leonardo de Lorenzo w Viggiano.

Koncertuje jako solista i kameralista w kraju i za granicą. Współpracuje z wieloma renomowanymi orkiestrami. Jako solista występował m.in.: w Musikverein Goldener Saal oraz Konzerthaus we Wiedniu, Konzerthaus w Berlinie, Gasteig Carl Orff Saal oraz Herkulessaal w Monachium. Grał pod batutą takich gwiazd jak Zubin Mehta, James Levine, Mariss Jansons, Jerzy Maksymiuk czy Jacek Kaspszyk. Jest wielokrotnie zapraszany do wykonania koncertu fletowego Krzysztofa Pendereckiego pod batutą kompozytora.

W 2010 roku Łukasz Długosz miał swój debiut fonograficzny z London Symphony Orchestra z którą nagrał płytę z koncertem fletowym Michaela Colina. Artysta dokonał wielu nagrań archiwalnych, radiowych i telewizyjnych w kraju i za granicą. Jego liczne nagrania płytowe zostały bardzo wysoko ocenione przez krytykę polską i europejską oraz otrzymał szereg nagród fonograficznych w tym nagrodę International Classical Music Award (ICMA).

Jego koncerty były wielokrotnie transmitowane przez najważniejsze rozgłośnie radiowe takie jak: BBC Radio 3, NDR, SWR, BR4, Deutschland Radio Kultur, Polskie Radio 2, Radio France, RMF Classic.

Na swoim koncie ma szereg prawykonań kompozycji polskich i zagranicznych twórców m.in.: Enjott Schneider, Pawła Mykietyna, Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil, Piotra Mossa, Michaela Colina i wielu innych.

Jest jurorem ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów fletowych. Prowadzi kursy mistrzowskie na całym świecie. Reprezentuje Polskę na licznych międzynarodowych konwencjach fletowych.

Łukasz Długosz był dwukrotnie nominowany do Paszportów Polityki  oraz nagrody Fryderyki i Gwarancje Kultury TVP Kultura. Za swoje osiągnięcia artystyczne otrzymał szereg prestiżowych nagród i stypendiów m.in.: Gasteig Musikpreis, Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Zeit-Preis, Deutsche Stiftung Musikleben.

Zarząd Główny Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków, przyznał artyście statuetkę Orfeusz 2016 za wybitne osiągnięcia artystyczne w dziedzinie  wykonawstwa muzyki fletowej, w tym dzieł kompozytorów polskich.

Za wybitną działalność kulturalną i promocję kultury polskiej Łukasz Długosz został odznaczony medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis.

Rafał Grząka - akordeon / podstawy improwizacji jazzowej

Absolwent Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w klasie akordeonu
prof. Klaudiusza Barana i Policealnego Studium Jazzu im. Henryka Majewskiego w Warszawie w klasie Andrzeja Jagodzińskiego oraz drugiej edycji Studiów Doktoranckich UMFC, obecnie adiunkt, doktor habilitowany w klasie akordeonu macierzystej uczelni. Brał udział w wielu kursach mistrzowskich, gdzie pracował pod okiem takich pedagogów jak m.in.: Prof. W. L. Puchnowski, Y. Shishkin, M. Miki, G. Draugsvoll, C. Jacomucci, F. Lips.

 

Jest laureatem ponad 35 międzynarodowych i ogólnopolskich konkursów akordeonowych, m.in. w Castelfidardo, Popradzie, Radziejowicach, Gdańsku, Czechowicach-Dziedzicach, Przemyślu, Sanoku. Jego zespół KlezmaFour otrzymał bardzo prestiżową nagrodę („City Winery of New York”) podczas International Jewish Music Festival w Amsterdamie (2010). Występował z wieloma orkiestrami: Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Narodowej, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii i Opery Podlaskiej, Polska Orkiestra Radiowa, Orkiestra Filharmonii Lwowskiej, Orkiestra Symfoniczna Opery Narodowej,  Płocka Orkiestra Kameralna, Polska Filharmonia Kameralna, Orkiestra Symfoniczna UMFC, Gliwicka Orkiestra Kameralna, Filharmonia Szczecińska, Orkiestra Symfoniczna Akademii Muzycznej w Gdańsku, Suwalska Orkiestra Kameralna, Orkiestra Filharmonii Łódzkiej, Orkiestrą Kameralną Miasta Tychy AUKSO, Elbląska Orkiestra Kameralna pod batutą takich dyrygentów jak Lucas Vis, Maja Metelska, Kazimierz Dąbrowski, Janusz Przybylski, Andrzej Rosół, Krzysztof Urbański, Wojciech Rajski, Nikola Kołodziejczyk, Alejo Perez, Akiki Bassem, Tomasz Radziwonowicz, Jarosław Praszczałek, Marek Moś, Rafał Janiak, Alexander Humala, Michał Klauza.

Do najważniejszych osiągnięć koncertowych artysty należą: cykl koncertów z udziałem Yurija Shishkina, trasa koncertowa w USA, udział w prawykonaniu Symfonii Andrzeja Krzanowskiego wraz z Orkiestrą Filharmonii Narodowejw ramach Festiwalu Warszawska Jesień (nagroda za najlepszy koncert danej edycji).

prof. Jolanta Janucik - śpiew solowy / solo singing

Absolwentka PSM II st. w Białymstoku oraz Akademii Muzycznej im. F.Chopina w Warszawie. Była asystentka w klasie śpiewu prof. H. Słonickiej, obercnie jest adiunktem tej Uczelni (dziś Uniwersytet muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie). W roku 1996 rozpoczęła współpracę z Landestheater w Coburgu śpiewając partię Aidy w przedstawieniu premierowym (styczeń 1996). Jolanta Janucik jest solistką Warszawskiego Chóru Międzyuczelnianego, Chóru Żeńskiego „Harfa”. Prowadzi kursy wokalne i master-classes m.in. w Nowym Sączu na Międzynarodowym Kursie Intepretracji Muzycznej, we Francji (Baiileul - Neuville, Sizeranne), w Czerkasach na Ukrainie oraz we Włoszech (Rzym, Rovigo, Wenecja, L’Aquila).

 

prof. Ryszard Cieśla - śpiew solowy

/ solo singing

Absolwent AMFC w Warszawie. Od 1983 r. solista Teatru Wielkiego w Warszawie. Członek zespołu muzyki dawnej „Bornus Consort” w latach 1983-87. Laureat II nagrody na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym w ’s-Hertogenbosh w Holandii w 1986 r. Stypendysta Ministerstwa Kultury i Sztuki w Hochschule fur Musik und Darstellende Kunst w Wiedniu w sezonie 1988/89. Profesor UMFC w Warszawie, w latach 2005-2008 dziekan Wydziału Wokalnego. W wyborach w roku 2008 został wybrany na stanowisko prorektora ds. dydaktyki. Szef artystyczny Filharmonii im. R. Traugutta, towarzystwa patriotycznego założonego w 1983 r. przez muzykologa i krytyka muzycznego T. Kaczyńskiego. Organizator i  dyrektor artystyczny festiwali: Festiwalu Muzyki Pasyjnej „Crucifixus est?”, Festiwalu Pieśni Kompozytorów polskich, Fetiwalu Pieśni Europejskiej, Festiwalu Poezji Polskiej. Reżyser wielu spektakli muzycznych.

Pianiści pracujący z uczestnikami:
Elżbieta Jarszewska-Kordykiewicz UMFC
Grzegorz Gorczyca UMFC
 

© 2018 by MI

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now